Wednesday, November 18, 2009

the aftermath of konvokesyen..


assalamualaikum.

saat ini, aku kt kedai mamak sufing the net,smbil2 makan nan cheese(perbret oi) jari2 aku gatal nak menaip,so here there are, report of the convo....

1. kami(my family+boboy my cousin) arrive at pwtc at around 11 am.god soo many people around there! with many things running around (job fair and others) ramai gile siut!

2. around 12 kami g lunch.ya allah makanan..standard rm 5 ke 1 dishes?x kisahla mee ke nasi ke..mahal cukop..tegok price tag roti canai blh sampai 4 nett.hehe plus2 lagi..


kad jemputan...tapi terhad kepada 2 orang jer.so just me n my father.

sebelum masuk 2 aku naklah tangkap gambar aku n family.dia ada backdrop konvo kt satu tempat.beselah orang ramai..kenelah tunggu turn.tapi yang buat aku hangin nie coz ada satu family cina nie macam x reti2 nak bagi laluan kat org lain.die ingat
backdrop 2 bapak dia punya?lepas family dia pangill kawan2,pas 2 panggil makcik,pacik segala tok neneklah.last2 ayah bengang lama sangat terus die jerit mintak lalu.terkezut cina 2.haha 2 la taula exited konvo tp pikir2la org lain.

3.at 2 akhirnya baru kami blh masuk ke dalam dewan.dewan merdeka namaya.oh so nielah tempat yang menyaksikan banyak acara2 besar di malaysia.perhimpunana umno, aim, even rumah terbuka pun pernah wat kt cni. seyus big..n i thought of going up a level,only to realise yang sebenarnya tempat duduk kt atas kene masuk kot level 5.hehe beselah jakun..tapi besarlah sampai kene occupied 2 level for a hall.

4. konvo bermula! kicked off with the perarakan masuk graduan, followed by the deans and the top management in the oum .oh and the ones who give the certificate were Tan Sri Azman Hashim, CEO of the RHB bank.ala die 2 salah seorang daripada pro canselor kt situ.

5. my mum's turn agak lambat,because banyak sangat yang grad sarjana muda tesl..sidang keempat semalam khusus untuk penganugerahan ijazah kepada orang maths dan tesl. but aku tengokla, kalo konvo..every time last name on the list naik stage, mesti kene tepuk 1 dewan.mestilah coz da habis penganugerahan.hehe kalo ambil situasi aku masa ambil dip nnt, ngan nama aku mesti last sekali,ramaila orang tepuk untuk aku..hahaha..

6.abis je ibu dapat ijazah, ingat nak lari, tapi kene tahan pulak.ayah dah keluar dulu.alasan g toilet,sudah2 x balik2 dewan..huhu.tinggalah aku menjaga barang2..sah2 kantoi kalo nak lari..aku nak g toilet je urusetia tanya aku:

urus: nak g mana dik?
wan: aa nak g toilet(dengan membawa beg)
urus: kalo nak g toilet yang nie tinggalla.
wan:hmm ok(adeh kantoi)

last2 g toilet jela..ramai yang bawak beg kuar..tp beselah perempuan..adalah alasan2 munasabah yang diberikan untuk keluar..

sudahnya tunggulah sampai abis konvo.

masyaallah..ramai gile org ms nak kuar dari dewan.huhh lautan umat2 nabi..sesak!



klah,
coz da tulih panjang sangat.krg org boring pulak bc.hehe
tika next post,
salam:-)

1 comment: