Saturday, April 10, 2010

ETR.and other things.

Assalamualaikum.

Harap agar semua sihat2 hendaknya..kinda miss my family.hehe.maklumlah dah lama x balik nie.printer pulak buat hal.penat2 aku pergi beli katrij original.boleh pulak x baca dalam status.dah tu kata x da ink pulak tu.haishh.

hehe maaf atas sedikit rant sebelum aku pergi lebih panjang..sementara tunggu Isyak nie nak gak aku tulis-tulis.hehe

untuk quick update, alhamdulillah aku dalam minggu terakhir untuk semester ini sebelum pergi kepada finale week pulak..huhu sedar x sedar dah 12 minggu aku mengharungi semester ini..baru sahaja aku rasa macam pergi ke kelas pertama untuk semester 6 ni.

hmm aku baru je submit assignment terakhir..subjek ETR 300 atau lebih dikenali sebagai Business Plan..untuk pengetahuan kome subjek nie mmg unik..ini adalah kerana kami sebagai satu group (dalam 4-5 orang) diminta untuk membuat satu plan business.x kisah la tentang perniagaan apa pun. grup aku dapat perniagaan hotel.hehe jadi berhempas pulaslah kami menghabiskan membuatnya..bukan senang woo..macam2 nak kena ambil kira..loannya, pekerjanya, barang2nya..haha boleh jadi gila tau. hingga ke saat terakhir pun masih ada yang menghadapi masalah dalam planning deme..

ada empat komponen yang penting dan pening dalam plan nie.hehe iaitu financial(aku tuu), operation, admin dan marketing..tugas aku ialah untuk tunggu deme buat perangkaan sendiri dan figure dalam budget masing2.aku cuma masukkan jee. bila korang tengok plan tu memang tebal gila laa.sampai 93 pages kot..haha.ada yang sampai 100 pages lebih pun ada..biasala tu.tapi tergamam gak aku bila tengok plan2 semester lepas…huhu..

oh lupa pulak.x habis setajat disitu sahaja..dalam minggu nie (hari rabu kot) kami kena buat presentation pasal plan kami..haha,ciapla kami untuk ditembak bertubi2 oleh panel2 penilai nanti..kena siapkan perisai yang betul2 kebal nih.hehe

oke cukup ngarut2 pasal ETR nie.aku masih ada lagi 2 test + VIVA(presentation etr)..ergh.expect kegilaan dalam minggu nih.haha

aku masih mencari album nie..memang hype promotion dia..

23858_107137912653343_100000714047863_101838_2298873_n

 

haha.tolonglaa keluar dengan segera.sebelum duit aku abis ke tempat lain.huuu

hari khamis tu aku keluar.hajat di hati nak cari benda nie la.tengok2 tak ada lagi..sapa2 yang ternampak tolong bagitau ek..hehe

 

 

aku nak quote dari pada kawan aku :

“its just painful. this whole semester, i've been seeing lot of lost/breakup friendship. a lot!”

ergh.melihat ayat diatas membuatkan hati aku jadi gundah gulana.bukan sahaja semester ini.malahan sepanjang 3 tahun aku berkawan dengan kawan2 kampus aku,sudah banyak kepercayaan dikhianati.sudah banyak pergaduhan disaksi.tidak kira perang dingin,atau pun perang terbuka.ok la cakapla aku x boleh kena kejutan budaya, tapi begitukah cara berkawan2 di kampus?

memang dinamik cara berkawan di kampus ini.satu yang aku belajar, mungkin aku salah,betulkan ya:

jangan tahu terlalu banyak pasal orang, dan jangan dedahkan diri kita terlalu banyak dengan orang.(maksud di sini adalah masa2 luahan hati = rahsia,cinta,atau apa2 yang dirasakan peribadi) yelah, kalau tak mahu orang tahu banyak pasal kita, kita jangan tahu banyak pasal orang, betul tak?

okla.nie aku nak cita pasal finale aku.hehe the dates(sekali lagi quote=copy paste.maleh laa nak tulis.haha!)

  • 21 April~9.00am-12.00pm~Final RM
  • 22 April~9.00am-12.00pm~Final ETR
  • 3 May~9.00am-12.00pm~Final TPT
  • 9 May~2.15pm-5.15pm~Final Selling

So thats how it is and additional to ur info, we-part 6-final year students, start our paper on the first day of final and also we are the last student to finish the paper. RIGHT! HEBAT!(TERBAEKK!)

dahla aku kena sambut bufday aku kat kedah..huhuhu

haha.rasanya cukup dulu setakat ini.insya Allah kalau ada masa menjelang final aku akan post lagi.dah nak masuk Isyak nie :)

sebut pasal final, malam nie final Piala FA Malaysia. Negeri Sembilan atau Kedah?

take care all.

salam.

wan_temen

No comments:

Post a Comment