Saturday, May 7, 2011

doa itulah sebaik-baik hadiah. :')

aku mendongak ke langit

bintang bertebaran di angkasa

bulan memancarkan cahayanya

walaupun hanyalah bulan sabit jua.

 

merenung seketika

teringat tentang usia

dah 21 tahun rupanya

aku berkelana, mengembara

berjalan ,melihat, dan mentafsir dunia

dari anak orang, dah boleh jadi bapa anak gayanya ^_^

 

DSC00009

dari putih macam anak dara

kini dah besar, hitam, matang (tak sepenuhnya) ^_~

itulah aku jua

Wan Muhammad Syafiq yang sama

aduh, apa yang akan berubah kiranya!

 

mungkin pemikiran dan fikrah berbeza

tak bermakna kamu dan aku tak sama

Allah itu Tuhan kita

Kaa’bah itu qiblat kita

Islam membuatkan kita bersaudara

nah, betapa banyak titik temunya? :)

masih banyak yang lompangnya

antara aku dan Dia

masih banyak kelemahan ku jua

dalam urusanku dengan mereka

DSC00026

maafkan hambaMu yang hina

maafkan saudara kamu yang hanya seorang manusia.

 

terima kasih, semua

kerana aku sudah dewasa

*eh, dah boleh mengundi rupanya*~

DSC00847

ke tahap ini aku sampai jua

ucapan tertinggi ditujukan kepada Dia

tanpa Dia, wujudkah lagi aku di dunia..?

 

akhir kata

terima kasih buat semua

dengan segala iringan kata kata

berserta doa yang tak pernah putus jua

 

bukanlah kereta yang ku pinta

mahupun handphone buat hadiah jua

ucapan dan kata kata sudah bermakna

 

namun, terima kasih atas semua doa kepadaNya

kerana doa itu adalah sebaik baik hadiah buatku jua. :)

 

DSC-0000054

©Wan Muhammad Syafiq, 11.10 pm. Sabtu, 7/5/2011.

*terima kasih kepada semua atas ucapan dan kata kata perangsang pada hari yang istimewa kepada Wan Muhammad Syafiq Bin Wan Nazlan…semoga ukhwah yang dibina atas tali tali Allah ini terus berkekalan sehingga akhirnya :)*

*terima kasih juga atas posting di wall dan juga message yang dihantar ke handphone saya..sungguh berbesar hati mengenangkan saya masih dalam ingatan anda semua..mana yang terkasar atau terasa, mohon ampun dan maaf dipinta…*

*akhir kata, marilah kita bersama sama menggapai cintaNya..saya ingin menjadi jiran tertangga anda di syurga, jika diizinkanNya…cukup sekadar menitipkan doa buat saya, kerana doa itulah sebaik baik hadiah..:)*

1 comment:

  1. selamat menyambut ulang tahun k 21..moga sentiasa di bawah rahmatNya dan sentiasa disinari hidayah dariNya..amin..

    ukhuwah hingga k liang lahad =)

    ReplyDelete