Saturday, May 14, 2011

genap seminggu menempuh chapter baru. :)

Assalamualaikum.satu sajak yang tak ada kaitan dengan tajuk.tapi nilai2 sendiri..harap ada iktibar dari sajak ini.. :)

tika aku melangkah masuk

terasa damai di hati

aduh, ini baru pertama kali

tapi rasa seperti aku sudah lama disini

 

luaranmu tampak biasa sahaja

namun di dalamnya terkandung hikmah dan cerita

di mana kami sujud ke arah satu qiblat yang sama

tempat yang melahirkan rasa mahabbah dalam jiwa.

 

jarakmu tidaklah sejauh mana

bahkan tidak sampai sebatu jua

seruan darimu kedengaran apabila tiba masanya

menandakan aku harus memenuhimu dan mengimarahkannya.

 

terkenang masa dahulu

aku bergegas bila masuknya waktu

bahkan pengisian selepas solat itu

membuatkan aku berteleku, khusyuk mendengarnya

 

pernah jua ada masa

menziarahimu bukan dalam agenda

walaupun jauhmu sepelaung jua

mohon maaf ku pinta, dek kerna hati yang belum sempurna

dan juga dihasut syaitan durjana.

sesal ku tak terhingga, hinggakan aku merasa hina.

 

kini aku sedang cuba

menggagahkan diri untuk bergerak ke sana

melawatimu tika masanya

moga Allah permudahkan jua.. :)

 

suraau

©Wan Muhammad Syafiq, 5.45 pm. Sabtu, 14/5/2011.

1 comment: