Thursday, December 3, 2009

angin perubahan.

assalamualaikum.

hehe dah agak bersawang blog nie jadi lepas kemas2 ckit td,rs2 nak posting entri terbarula.

hmm agak banyak masa dihabiskan minggu ini dengan game je..pas solat sambung game,pas makan sambung game.sampai dah membuatkan aku terpikir tentang tajuk entri nie.angin perubahan.

kadang2 kita terasa yang kita duduk di satu zon yang selesa dan tak mahu berganjak walau seinci pun.kt cni x jadi masalah sebab 2 hak masing2.tapi blia terpikirkan balik kita sebenarnya x mencabar diri kita untuk berubah menjadi yang lebih baik.ini sebenarnya satu gamble atau risk yang kita ambil.adakala perubahan kita 2 membawa kepada kesan yang buruk dan adakalanya perbuhan kita itu makes us to be a better person.

dalam satu konteks yang lain, kita sedar akn perubahan yang perlu kita lakukan.ini boleh kata kene batang idung aku gakla.hehe.tapi bila sampai waktunya, aku stagnant dan tak buat apa2.hmm..berapa banyak kali aku menyesali diri ini.niat walaupun sekelumit tu dah ada tapi macam sepi dan mati begitu sahaja.Allah..rasa sesak dada aku bila memikirkan ini.

semua bergantung kepada diri kita sendiri.teringat aku kepada kata kawan aku,"kita kalau nak berubah,ada satu perkara yang kita perlu pastikan berlaku.istiqamah=konsisten..aku dapat rasakan yang aku masih kurang consistency dalam setiap perbuatan aku.insya Allah...moga kau diberi hidayah untuk meneruskan angin perubahan yang telah mula bertiup ini.walau payah mana sekali pun...

No comments:

Post a Comment