Saturday, February 27, 2010

pilihan.masa depan.

Assalamualaikum.

diam x diam dah masuk ujung bulan feb.dan bermakna dah dua bulan aku meneruskan hidup sebagai seorang mahasiswa di UiTM Kedah.tapi zaman nie berbeda sikt pada aku berbanding keadaan aku setahun yang lepas.dulu aku hanya pikir untuk dapat dekan dan teruskan perjalanan.tapi sekarang keadaan dah berbeza.dengan aku di part 6 pengajian aku akan tamat dan aku insya Allah akan menggenggam segulung diploma..satu persoalan baru timbul.cukupkah dengan hanya sekadar diploma??

lembaran baru ku buka..dan setelah berbincang sebaik2nya..maka kata putus telah dicapai..

pada mulanya bila sem baru menjelma, tekanan daripada parents dan sahabat2 kerana belum ada koz sambungan lagi untuk masuk degree..tapi lama kelamaan,bila aku melihat keadaan ekonomi semasa yang x menentu,dan aku tengok model kewangan islamik mampu memulihkan keadaan,aku terus bulatkan tekad untk sambung dalam coz islamic banking..

dan hari ke hari semakin bertambah tekad aku..bila tahu tentang peluang pekerjaan yang agak luas..maklumlah banyak bank tetiba menubuhkan divisyen islamic masing2..persaingan yang sihat dan bermakna banyak peluang perkerjaan.

Alhamdulillah kini perbankan islam bukan sahaja dilihat semakin penting di Malaysia, bahkan juga diserata dunia,,contohnya baru2 nie ada org negara luar berminat untuk menjadikan kita sebagai model contoh bagi membangunkan perbankan islam di sana..dan dia mmg memerlukan pakar2 perbankan islam..bukan satu peluang      disitu kawan2?

so doakan aku berjaya dalam mengejar cita2 ini..moga segala urusan dipermudahkan Nya..

dan ini memulakan satu soalan baru.cukup sekadar aku katakan kelayakan.ini akan dikupas dalam entri lain.

take care all

salam.

wan_temen

1 comment:

  1. huhu abg wan nak abis dh.....
    dh nk convo.. wah.. ( berkelip-kelip)
    buatlah pilihan yg terbaik...

    ReplyDelete