Friday, March 19, 2010

Snippet.

Assalamualaikum.

hehe guess it is another snippet before i released the bigger entry:)

Just nak berkongsi dengan kome, dalam semester ini aku ada subject Research Methodology.dalam subjek tu of course kena buat research.group aku amik tajuk elements that influence students trust towards social network. ok la tipu kalo kome x tau apa itu social network..myspace, facebook..friendster..tu sume social network..

so alhamdulillah research tu dah tamat.apa yang menarik di sini ialah findings dia.ok kami uji dengan meletakkan 3 elements iaitu security, privacy dan rights yang mempengaruhi trust kita dalam social network. apa yang kami temui ialah hanya element rights yang related dengan trust pada social network.

pada yang kurang arif, rights dalam social network bermakna kebebasan kita dalam social network tu. contohnya kita boleh post status apa sahaja yang kita rasa nak post kat wall tanpa tekanan dari orang lain atau comment kat kawan2 kita.ini juga berkaitan dengan apa yang kita percaya.kita bebas untuk menyatakan pendirian dalam sesuatu isu.

hmm, pelik jugak coz my personal opinion is aku lebih percaya pada element security.kalo x da element tu confirm aku x masuk dalam mana2 social network..tapi itulah apa respondent kami jawab, kami hanya analyzed data dan interpret sahaja..

opinions my moros?

salam.

wan_temen

1 comment:

  1. Salam,
    betul tu. Kalau tak ada security, macam-macam status diorang letak. Sebagai contoh kata-kata kesat menunjukkan marah kepada bos atau apa saja. Kalau jumpa orang macam ni elok delete as fren je.

    ReplyDelete