Friday, October 22, 2010

The road to finale. :)

Assalamualaikum.

 

pekabo yop, yong, stalker, reader, follower and the all –er sekalian? hihi.alhamdulillah, masih diberi peluang untuk menarikan jemari diatas papan kekunci, bagi berkongsi dan juga memberi segala isi hati. :)

 

Masanya tiba lagi, untuk menghadapi peperiksaan akhir pada setiap semester. seperti biasa, kami para pelajar UiTM diberi study leave atau lebih popular dengan panggilan study week.satu tradisi yang harus dibicara di sini, nama sahaja ialah study week, namun tanyalah sebilangan pelajar yang “balik ke kampung untuk mengulangkaji pelajaran”.hehe UiTM clans, u know what i mean rite?

 

maaf kalau ada yang rasa offended dengan statement di atas.namun itu ialah kenyataan dan juga facts.ala even aku sendiri pun mengalami masalah yang sama. jadi kita dalam satu ruang lingkup yang sama di sini. :)

 

deeper explained, student2 yang balik ke rumah semasa study week tak study.yes.tak study.bawak la balik buku segala alam pun.sampai umah macam macam obligation yang kena dibuat! :) yang siswi dengan kerja rumahnya, siswa dengan malasnya.so buat berat je bawa buku balik banyak banyak.haha

 

pengalaman aku dalam situasi ini? well, selalunya aku bawa buku pulang.tapi bukan semua subjek la.1st paper je dah kena ada dalam UiTM. :)bawak satu buku yakni subjek pertama sahaja.kadang kadang tebabas jadual gak.pergi umah kawan la, ikut family g tempat lain.hihi so al-maklum dan faham la. :P

 

dan pastikan disiplin diri itu tinggi untuk study di rumah.banyak gangguan dan distraction yang mencairkan “iman study kita” :).susah susah sangat,tak perlu balik.ye untuk homey yang”nak mintak restu ibu bapa”, ala cakap je la kome home sick, kay? restu mereka sentiasa ada untuk kita, tak kisah la kita balik ke atau tidak.cuma jangan khianati kepercayaan yang mereka beri pada kita, okay? :)

 

nak dijadikan cerita, aku tak balik untuk study week nie.namun locus control aku macam lebih banyak main jee(!)(?) haaa.sapa nak fire aku ? :P jom sapa nak argument, duduk umah atau stay in kampus waktu study week? :)

 

ops, sampai sini dulu.nak g study. :P

 

take care all.

 

salam.

 

wan_temen :)

No comments:

Post a Comment