Thursday, April 7, 2011

kembali dengan sebuah sajak.pendek je.. :)

Assalamualaikum.

lembaran itu

sehelai demi sehelai ku buka

tampak seperti sudah lama tidak kubaca

hurufnya juga kelihatan asing di minda.

 

ku baca satu persatu

apa yang dijelaskan di situ

terasa semuanya seperti dahulu

tika masa tertentu, kau menjadi teman setiaku

aduh, alangkah hipokritnya aku!

 

yang sebenar benarnya

walaupun kau tidak boleh berbicara, berbual bersama

hatta menegurku jua

aku mengaku

aku segan dan malu padamu

kerana ku berpaling kepadamu

setelah aku dipaling dari manusia

 

dari itulah

aku memohon supaya

diberi kesihatan sepanjang masa

buat menatap dan membaca lembaranmu

yang penuh dengan ayat ayat cinta dari Nya

 

moga hari hari seterusnya

aku ku setia bersama

kerana aku tahu

kau boleh menbantu

buat membersihkan hati dan jiwa ku.

… :)

© Wan Muhammad Syafiq, 8:49 pm, Khamis, 7/4/2011.

2 comments: