Sunday, March 25, 2012

just asking.

Assalamualaikum.


maafla.lama sangat tak singgah and buat entry baru.yang ini pun short sahaja.sekadar mengisi lompang kosong. 


nak tanya sikit, bagaimana dengan plugin Zikir Terapi Diri yang dipasang di blog? dapat dengar? Alhamdulillah.dapat juga pahala berzikir sambil baca entry. ^^


tak banyak perubahan.cuma semakin jauh..dan ingin kembali ke landasan asal..tambahan tanggungjawab makin bertambah..kerana apa? hayati status aku sedikit masa dahulu..


"kita nie kalau nak masuk syurga, bukan sorang sorang sahaja..paling kurang bersama ibu bapa..belum masuk lagi anak dan bini/suami kita.."


sebab kenapa? sebab syurga itu sebagai harapnya destinasi terakhir kita yang kekal abadi..ada pro and cons bila bercakap pasal tarik famili kita masuk syurga sekali. bagi yang ibu bapanya tergolong dalam orang orang yang soleh/solehah, alhamdulillah.tak ada banyak masalah mengajak mereka ke jalan Allah.


bagaimana contoh, seorang hamba Allah dan keluarganya yang dulunya jauh, kini kembali ke pangkal jalan, dan ingin mengajak keluarganya sekali pulang? pasti, cabarannya berbeza sedikit sebanyak.kita ambil posisi sebagai anak di sini.bagaimana ingin menarik ibu bapa kita supaya perlahan lahan kembali padaNya, sedangkan kita sendiri baru bertatih menuju Dia?


mohon pencerahan dari sesiapa.

sekadar bertanya.. ^^


Wassalam.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

  1. Teladan yang baik dakwah yang paling berkesan.
    Kalau dakwah lisan, lebih kepada memberi sahaja.
    Tapi kalau akhlak kita baik, semua akan dapat tempias kebaikannya. Diri sendiri, mad'u, dan agama Islam tu sendiri. ^^,

    ReplyDelete