Friday, January 22, 2010

lagi seminggu.

Assalamualaikum.

Alhamdulillah kini aku masih diberi peluang untuk menaip jari2 aku pada blog ini..seyes rindu gle nak berblog..hehe.now aku kat umah, aku balik lagi minggu nie.as i said previously, miinggu ni aku balik bcoz of the batik merbok je..no other reasons…adala dalam 4 perkara nak dikongsi bersama…hehe

move to 1st topic…alhamdulillah dapat grab 1 lagi album nasyid..yang nie aku dah tunggu lama kot…3 tahun sejak 1st single dia kuar…terimalah:

cover

berdiri sama tinggi dengan album nasyid best yang lain!!

grab nie masa balik daripada perak ari tu..sampai2 sp terus menuju ke central square..berpeluh2 jugak kejar masa..haha.sampai2 kul 2,terus rushing…seb bek ada..mmg limited edition gle..ada 1 je masa nak beli tu..for information.aku da dengar single pertama dan kedua iaitu Jauh dan Andaiku Pergi.dalam album nie Jauh ada 2 version(original and edit) dan Andaiku Pergi ada 3(original, retro and instrumental.macam minus one jgkla.)so all lagu dalam album nie ada 13 lagu..tapi inilah pertama kali aku suka semua lagu dalam album nie selepas album Brothers Reunited yang kuar 4 tahun dahulu.hehe kiranya susahla aku nak suka semua lagu dalam 1 album..ulasan? mmg Mirwana membawa evolusi dalam lagu2 ciptaan mereka..Akmal is a genius in producing songs..all elements ada dalam album nie.baik latin,vocal,pop,rock…5 stars to this album!sapa2 yang nak beli album nie, watch out for songs like Tika Masanya(ft Hujan),Cahaya Kekasih,Anugerah Teristimewa and Fana Persona.Lagu2 nie betul2 mngubah lanskap nasyid tempatan kita..

move on.haa kali nie tertunai lagi hajat aku nak belanja kawan2 aku makan.nie sume sbb muet aku punya result..alhamdulillah dapat band 4..kira ok la..aku bersyukur sangat2..so minggu depan teruskan dengan misi membelanja kawan2 aku…haha…

ahaa!!batik aku sudah mari…hehe

DSC00808

haaa…akan debut pada ari Isnin insya Allah…biar sume org terpegun!!haha…mahal kot…rm 35 untuk buat baju..n oso, aku kene kuruskan badan..haha baru muat apa2 baju pun..kalo montel,nnt baju pe pun nampak gedebe perut aku..huhu.

haa sebut pasal mpp nie terbukalah 1 perkara.alhamdulillah term aku sebagai mmp dah habis starting ari jumaat ari 2…so from now on panggil aku Tun.haha besela org dah berjasa…:P n aku dapati ramai kawan2 aku yang nak bertanding jawatan mpp nie.my advice, do the job ngan hati yang ikhlas..walaupun banyak dugaan menanti di hadapan…tapi semua tu dapat diatasi dengan ketabahan mereka..

ops time’s out…cukup sampai masa nie..insya Allah nnt boleh posting lagi minggu depan kalo x da aral melintang…

take care,

wan_temen.

salam….

No comments:

Post a Comment