Saturday, January 16, 2010

seminggu yang berlalu..

Assalamualaikum.

Alhamdulillah aku masih lagi diberi peluang untuk bernafas dan menghirup udara segar dariNya tanpa perlu membayar apa2..sesungguhnya kita patut menggunakan nikmat yang diberi untuk taat padaNya.

haa,sekarang ni aku masih lagi x tau pola blog aku nie.patutkah aku post entri seminggu sekali, atau pun post tentang apa2 bila aku rasa nak post.kalo kumpul seminggu, agak banyak la jugak.tp nnt takut panjang sangat.haha krg x da sapa2 nak baca pulak.

untuk perkembangan terbaru.sekarang ini aku tengah bercinta.haa? bercinta 2 mmgla lumrah manusia,ingin dicintai dan mencintai..tapi yang nie pelik ckit.aku terpaksa menyintainya..haa dah macam cinta paksa pulak kan..cinta yang nie memerlukan aku memberi sepenuh tumpuan pada dia…kalo lari tumpuan aku jugak yang rugi nnt.hmm tapi peliknya dia 2 aku x tau sama ada dia mencintai aku ke x..huhu.nie kira kes bertepuk sebelah tangan la.yang sebenarnya aku tengah bercinta dengan journal2 untuk research method aku..huhu bayangkan kene baca 6 journal dalam masa seminggu..than kene summarized jadi 1/2 pages je untuk setiap journal.haa ingat senangla kalo journal 2 dalam 15 pages.kalo 70 pages? 25 pages?sendiri mau ingatla…haha

then, then, then…guess what!DSC00803

haaa..dapat dah…alhamdulillah…setelah nak dekat sebulan menunggu..2 pun my father terpaksa pergi akedemi 2 3 kali…mula2 datang x siap lagi.then next datang pun sama jugak..yang lawaknya 3rd time datang boleh kata x tau..hai..seb bek ayah aku 2 x naik sheikh lagi..kalo x jmpe 2 mmg boleh meletupla.haha.so bolehla aku belajar bila abis part 6 nnt.kalo ikutkan, bila aku berlatih nnt kene ada tenaga pengajar kat sebelah aku..tapi kalo zaman dulu2 pnya lagi best, dapat je l nie boleh bawak kete dah.dgan syarat kene ada org full licence kat sebelah.haha kalo rule tu apply zaman sekarang conform2 aku bawak ayah jalan2 dah…

bercakap pasal industri nasyid sekarang nie,baru je grab 1 album…

Mahabbah

alhamdulillah..dapat pun album nie.sebanarnya agak tertunggu2 gak koz this is the first album deme tanpa Allahyarham Ustaz Asri.4 quick review, hanya ada 8 lagu dalam album ini diselang selikan dengan kata2 hikmah yang dinarratekan oleh anak Ustaz Sohibul Fadhil dan anak Azadan, salah seorang ahli Rabbani. untuk info,4 lagu sahaja yang baru manakala 4 lagu lagi pernah mereka nyanyikan dahulu dengan Ustaz Asri cuma diberi nafas baru dan dinyanyikan oleh vokalis baru mereka,Zulkiflee Azman(yang spek mata 2..)pada aku album nie sangat bermakna..menunjukkan Rabbani masih lagi berjuang selepas pemergian Ustaz Asri.susunan lagu oleh Dakmie mmg mantop..

sebut pasal album baru nie, ari 2 adalah aku menalifon kawan aku pada waktu malam.xpect dia dah tdo dah so nnt mcm hp 2 dia tak angkatla kalo aku kol..ms dial 2 letakla btl2 depan pc..pakai headphone je ms 2 nak dengar lagu.tup2 dek terikut2 dengan lagu, aku pun melalaklaa sorang2 dalam bilik.ms 2 fic tengah kemas barang kt bilik lain.masa sedap2 nyanyi chorus lagu Tanpa Agama oleh Rabbani,baru perasan yang kol aku dalam hp tadi sebanarnya dia angkat…da masuk minit ke 2 pun..adeh.x pasal2 die dgar free show.punya malu la aku smpai merah muka padahal aku sorang dalam bilik 2.huhu.sampai dia kata “sedap suara..”aku mmg ingatkan dia perli aku..maklumlah aku rasa suara aku nie layak untuk uji di bilik air je..hehe.yang buat aku bertambah malu coz dia kata siap buat loud speaker lagi.abis housemate die sume dengar.huhuhu…

sentuh ckit pasal hal ehwal negara.alhamdulillah negara kita keseluruhannya masih aman dan makmur,walaupun sedikit terganggu dengan insiden serangan ke atas rumah2 ibadat.bukan setakat gereja,malah kuil dan masjid juga diserang oleh arsionist2 ini.kadang2 kita kena ingat di luar sana masih ada ramai lagi anasir2 luar yang menunggu saat2 negara kita berantakan..supaya mereka boleh masuk dan berlagak macm nak mengawal keadaan namun mereka datang hanya untk menjajah semula.lupakah kita dengan sejarah kerajaan melayu pada zaman britsh dahulu? hinggakan raja2 melayu hilang kuasa kecuali untuk hal ehwal agama Islam dan adat istidadat Melayu sahaja.

Yes kita bantah penggunaan kalimah Allah untuk agama lain tapi tidaklah hingga mengganggu ketenteraman negara.even Islam sebagai agama yang syumul untuk semua umat sama sekali tidak mengajar umatnya berbuat begitu apabila berada dalam keadaan tertekan.kita boleh gunakan senjata kita yang paling ampuh.doa…

move on 2 hal2 dunia…hmm aku amat bersimpati dengan kejadian gempa bumi di Haiti ari selasa ari 2.x sangka walaupun hanya 7.0 skala Richter, ianya mengorbankan lebih 200,000 orang ..Begitu agungnya kuasa Mu yang menghidup dan mematikan.n recent news,seorang bayi berusia 16 bulan ditemui dicelah2 runtuhan n amazingly that baby still alive…Subhanallah..moga2 mereka semua diberkati rahmatNya..

hmm.sok  nak balik kedah dah..mggu dpan datang balik.haha napa?semua pasal batik merbok 2 la..tak ke siap2 lagi..penat aku menunggu weh..dah la tinggal 1 je function untk melaram.perlantikan mpp baru n tahniah kepada mmp lama that is us.hehe…

alhamdulillah,sampai sini je.nnt kalo free posting lg ek.

insya Allah jumpa lagi,salam.

wan_temen

No comments:

Post a Comment