Saturday, January 9, 2010

Seminggu di kampus.

Asslamualaikum.

Alhamdulillah 1 minggu yang menunjukkan betapa sibuknya membahagikan masa antara pelajaran dan diri sendiri..1 minggu yang menambah pengalaman dan pengetahuan..highlights:

1. Ari pertama persekolahan, should I say? haha. Mula2 ingatkan ada kelas kul 10 – 12,coz dalam jadual ada tulis..mula2 x amik pot 2 code subjek n namanya..tau2 redah je masuk kelas..bila masuk lect 2(cina), dia tanya "BD rite?" kami mcm "haaa? Bukan2 IB la sir." Pas 2 suma tercengang x tau nak wat pe hehe.Then pas bncg2 akhirnya baru tau kelas kami kat C 4 sebenarnya.Tadi kami masuk kelas C 9. Bila aku tanya coordinator pasal benda nie dia ckp"yang kamu g masuk kelas 2 wat pe? Kelas BD 2 untuk repeaters je…" La cik muna x ckp pun..manala kami tau..igtkan kelas mcm bese..actually kami mn amik BD pun kalo ikut plan pengajian…

Moral of the story: lain kali tengok btl2 plan pengajian.jgn main reg n redah mask kelas ja.haha

2. Bibit2 drama sem nie bermula…ini berlaku pabila koor kami menetapkan kelas a hanya untuk IB n kelas transport hanya untuk kelas b…maka terjadilah konflik bila ada yang 1 subject kelas lain,1 subject lg kelas lain..mix ones.aku mula2 nak amik IB tp bila dah dibriefing pasal subjek2 nie,n I have no other choice selain amik kelas a or b..i decide stay in clas b n taking transport..lg pun aku dgr sndri drpd lec pasal IB ketar pun ada..quite difficult to me. So aku redha saja n amikla aku subject transport…benarlah orang kata, kita yang merancang, tp Allah yang menentukan…

Moral of the story : tak semua yang kita impikan itu indah,x semua yang kita x suka itu susah.

3. Ha, kali ni dah mula dah aktiviti2 persatuan yang mendatang. Kalao last sem,tiap2 malam ada meeting.arab ka mpp ka elc ka.mcm terbelah badan aku jadi 5.huhu tp mlm td just meeting mpp saja.2 pun untuk last project pnye kje.haha pas ni merdekala aku daripada segala menda2 ngarut tu.the truth is, the real reason aku jd mpp coz nak dapat duk dalam sampai abis ngaji.that is the master plan(UiTM tau mau aku kene tendang nih) tapi ada bayarannya .result aku down n mcm2 lagi cobaan yang datang. But for future candidates, aku nasihatkan nak jadi mpp nie, jadilah kt ipta lain.jgn choba2 nak jadi mpp kt uitm nie.kt cni kami ikut telunjuk ja. X da hak untuk bersuara. Kalo ada bran lawan ngan pengurusan, dialu2kan untuk jadi mpp kt uitm nie.yes it varies depending on the campus but outcome always the same actually.huhu

Moral of the story : 2 la jangan pulun sangat amik jawatan..yang merana? Lu pikirla sendiri…as for info, sem 3 result aku 3.43. masuk sem 4 jadi 3 flat.adeh.

4. Baru semalam aku dijemput ke induction kolej Malinja(bersama RS skali).what I can say here is, the current batch yang stays inside agak kekurangan dari segi akhlak mahupun sahsiah.it is very sad when u think there's still ada org x pg solat jumaat although it is a compulsory for us muslimats. So semalam mmg diorag kene abisla.1st ngan Sham+amanat from ustaz Hadi. Then En Jalil dgn kata yang selamba tapi pedas.ustaz Bashir toksah cakapla.lagi berbisa..sapa kena mau taula..hehe.then pas majlis ada seorang dua come to see me. It's about the kokorikulum that has been changed from the kuliah day(isnin,sel and rabu) 2 completely on Friday. At first I thought that this is not fair when I've heard that shah alam punya campus pun buat ari jumaat.deme kt sana ari kje so x fairla.tapi pas selidik balik upa2nya deme punya ari sabtu.so mmg koko buat sewaktu ari cuti…apa2 pun kene tanya dengan Kudin mntk dia establish link ngan Mursyidi kot.Tapi not exactly will success coz it depends on other campus too.thats kelemahan mpp uitm dimana keputusan diperlukan bersama antara campus cawangan sebelum boleh dibawa kepada pihak atasan di shah alam.huhu.

5. hmm,agak lambat aku bangun tadi.coz y?aku tdo kul 4..da lama aku x tdo lambat nie..coz ada class mate aku tepon semalam(aku yang tepon dia).mle2 msg2 ja,pas 2 bila dia kata ada masalah skit aku trus tepon dia.coz dia nie fragile ckit.so habisla kedit aku yang berjumlah rm 5.80..tepat2 58 minit.hehe..then dia pulak tepon aku selama around 30 mnt..so suma2 perbualan kami dalam 1 n half hour jugak.besela gurls pasal masalah ati n perasaan.aku hanya blh tolong setakat mana yang aku termampu ja.n banyak jugak aku bual.besela jarang bual ngan dia dalm kelas.pasal future coz n plan..hmm.n juga resolusi aku untuk jangka masa pendek nie…ya Allah bantulah hambaMu memenuhi segala janjiku pada Mu..

6.haa,lagi satu ek..hehe.my selling lec suruh kami sume buat jadual.1 class and another personal."sy bukan nak busy body tp sy kena jugak busy body pasal time table kamu."heheh.hope I can follow the jadual yang aku sendiri buat.kalo x sesia lah janji aku kt lect 2..a promise is made to be kept rite?







For me,of course jadual nie kan menjadi flexi kerna kesibukan yang melanda.tapi insya Allah kan diusahakan untuk mengikut segala apa yang termaktub dalam jadual nih..hehe wait,patutnya skrg aku study kan?

Oklah.rsanya 2 ja kot.nnt kalo ada pape aku tulis lagi

Heheh

Take care all.

Wan_temen

P/s:nnt sambungan vacation to kl 2 aku akn buat..Cuma x da masa nak taip2 nie..haha

1 comment: